מנכ"ל מתחם ציון הרשב"י: "אם המדינה לא תתערב המתחם ייסגר ברביעי"

    אסתי פלד No Comments on מנכ"ל מתחם ציון הרשב"י: "אם המדינה לא תתערב המתחם ייסגר ברביעי"

    מנכ"ל ציון הרשב"י אלי פריינד בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על הסירוב המוחלט של כל חברות הביטוח, לבטח את אתר מירון לאחר האסון הגדול, "אפי' הצעות מחיר לא שלחו. הם טוענים שהם לא יודעים לאמוד את הסיכון". פריינד מבהיר: "בלתי אפשרי לפתוח את האתר ללא ביטוח". והישועה: "אולי המדינה תבטח את המתחם דרך חברת "ענבל" הממשלתית"

    צילום: פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיום רביעי הקרוב יום למחרת עשרה בטבת, ציון הרשב"י ייסגר לאור זאת שאף חברת ביטוח אינה מוכנה לבטח את האתר הקדוש, לאחר אסון מירון שגבה את חייהם של 45 קדושים. השאלה כעת אם המדינה תהיה מוכנה לקחת אחריות על האתר ולתפעל אותו. כך דיווח כתבנו אבי רבינא לראשונה.

    מנהל אתר הרשב"י אלי פריינד התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והבהיר כי המקום כבר כעת לא מבוטח, "הביטוח פג לפני מספר ימים, וניסנו לפתור את הבעיה, חשבנו שלסגור את מתחם הקבר זה לא פשוט, השר כהנא ניסה לעזור אך עד עתה ללא הצלחה".

    מנכ"ל המתחם סיפר "אנחנו היינו מבוטחים בחברת "איילון" במשך שנים, לאחר האסון פנינו לחברות הביטוח ואף אחת לא מוכנה. יש כאן משהו אבסורדי במשך כל השנה וועדת החמישה מנהלת את האתר כל השנה, ופעם בשנה שהמדינה לוקחת אחריות על האתר קרה האסון, יש כאן איזה בעייה שצריך לסדר, אבל זה בלתי אפשרי לפתוח את האתר ללא ביטוח" הבהיר פריינד.

    פריינד סיפר כי פנה לכלל חברות הביטוח לקבל הצעות מחיר ובוועדה היו מוכנים לשלם יותר, "חברות הביטוח אפי' לא נתנו הצעות מחיר, הם טוענים שהם לא יודעים לאמוד את הסיכון שיש להם באתר הזה. הם לא מוכנות להיכנס. הסכמנו להכפיל את מחיר הפרמיה".

    פריינד מסביר כי כעת רק המדינה תוכל לעזור, "בפועל אנחנו מחכים שהמדינה תוכל לעזור אולי דרך חברת ענבל שהיא חברת ביטוח ממשלתית. אם לא יהיה פיתרון שער המבנה ייסגר ונעדכן את כלל הגורמים בעניין. אנחנו מקווים ומייחלים שלא נגיע לרגע הזה".



    0 תגובות